Urzędnicy rozwiewają nadzieje wszystkich, którzy domagają się likwidacji wydzielonego torowiska na ulicy Traugutta. Buspas zostaje – mówią.

Wczoraj informowaliśmy, że po przywrócenia wydzielonego torowiska na ulicy Traugutta, ponownie rozgorzała debata na ten temat. Likwidacji buspasa domaga się m.in. radny miejski Robert Grzechnik.

Żywiołowo dyskutowaliście również pod naszym postem na Facebooku. Niektórzy z was żarliwie bronili decyzji magistratu, inni głośno domagali się zlikwidowania wydzielonego torowiska.

Urzędnicy: buspas zostaje

Zwróciliśmy się w tej sprawie także do magistratu i dostaliśmy jednoznaczną odpowiedź: wydzielone torowisko na ulicy Traugutta nie zostanie zlikwidowane.

– Wydzielanie torowisk tramwajowych to jeden z celów Wrocławskiej Polityki Mobilności. Zgodnie z tym dokumentem kształtowanie zrównoważonej mobilności wymaga przede wszystkim zapewnienia priorytetu dla rozwoju transportu zbiorowego – tłumaczy Elżbieta Maciąg z Departamentu Infrastruktury i Transportu .

Jak przypomina urzędniczka, buspas na ul. Traugutta powstał na wniosek mieszkańców w ramach WBO, a celem tego przedsięwzięcia była poprawa funkcjonowania komunikacji zbiorowej w tym rejonie.

– Z uwagi na wyłączenie z ruchu odcinka ulicy Pułaskiego, między skrzyżowaniami z ul. Małachowskiego a ulicami Hubską, Dyrekcyjną i Suchą funkcjonowanie buspasa chwilowo zawieszono. Przywrócenie ruchu pod wiaduktem pozwoliło na przywrócenie funkcjonowania buspasa – zaznacza Elżbieta Maciąg.

Przedstawicielka magistratu zwraca również uwagę na fakt, że buspas powstał na tym odcinku, ponieważ wyniki przeprowadzonych analiz wskazały na możliwość zrekompensowania przepustowości dla ruchu kołowego.

– Przy okazji wydzielenia torowiska zmieniono też programy sygnalizacji świetlnej na placu Wróblewskiego oraz na skrzyżowaniach Traugutta z Kościuszki i Krasińskiego – wprowadzone zostało tam dłuższe światło zielone dla kierowców jadących ul. Traugutta – tłumaczy Maciąg.

Urzędniczka wylicza, że korzyści z wydzielenia torowiska to m.in: uprzywilejowany przejazd tramwajów, skrócenie czasu przejazdu tramwajów, stworzenie warunków dla wybudowania przystanków wiedeńskich przy ulicy Traugutta, a także stworzenie warunków dla bezpieczniejszej komunikacji rowerowej czy wyeliminowanie jazdy z nadmierną prędkością.

– Dlatego też likwidacja buspasa nie jest planowana – podkreśla Elżbieta Maciąg.