W sobotę 25 lipca rozpocznie się remont torowiska w ciągu ulicy Olszewskiego na Biskupinie. To największa inwestycja MPK w 2020 roku. Koszt wszystkich prac to niemal 20 mln złotych.

Przypomnijmy, na początku czerwca wrocławskie MPK ogłosiło przetarg na remont w ciągu ulicy Olszewskiego na Biskupinie. Jak tłumaczyli przedstawiciele przewoźnika, chodzi o prawie dwa kilometry trasy tramwajowej od byłej zajezdni Dąbie aż do pętli na Biskupinie.

– Wyremontowane zostaną dwa tory w pasie zieleni oraz pętla na Biskupinie. Na razie torowisko ułożone jest na podsypce, na podkładach drewnianych i betonowych. Nie ma odwodnienia, a jak wynika z technicznej ekspertyzy „stan infrastruktury jest zły i nie spełnia wymagań równości w planie i profilu” – wyjaśniał rzecznik MPK Tomasz Sikora. 

W pierwszej połowie lipca wybrano firmę, która przeprowadzi remont.

Co ciekawe, na 6 ofert aż 5 mieściło się w zakładanym budżecie. MPK Wrocław było gotowe zapłacić 24,4 mln złotych, tymczasem najmniejszą cenę zaoferował wrocławski wykonawca Zakład Sieci i Zasilania – 19,8 mln złotych i to on został zwycięzcą przetargu i z nim zostanie podpisana umowa na remont – wyjaśniało MPK.

Kontrakt zostanie oficjalnie zawarty w sobotę 25 lipca i jak zapowiada przewoźnik, natychmiast po podpisaniu umowy ruszą prace budowlane.

Zielone torowisko na Wielkiej Wyspie

Na Biskupinie, podobnie jak na alei Hallera, powstanie zielone torowisko. Najpierw jednak całość 3,6 km trasy zostanie odwodnione. Założono rozsunięcie torów dla zachowania skrajni (obecnie rozstaw torów to 3,6-3,65 m, a po remoncie – 3,9 m), a także wymianę sieci trakcyjnej, kabli zasilających, słupów kratownicowych i betonowych. Część nowych słupów rurowych zostanie odnowiona i wykorzystana ponownie. Wykonane zostanie również odwodnienie – zalecany sposób to drenaż francuski. 

– Wszystko po to by na końcu, i to jest największa gratka, powstało zielone torowisko. Ma być cicho, równo, a o tym, że tamtędy jeździ tramwaj, mają świadczyć tylko trakcja i cztery niepozorne szyny prowadzone w trawie – opowiadał prezes MPK Krzysztof Balawejder.

Przebudowane zostaną perony przystankowe i przejazdy przez torowisko. Geometrię zmieni także pętla Biskupin.

Zmiany w MPK

W związku z przebudową torowiska tramwajowego na ulicy Olszewskiego zmienią się trasy kursujących tamtędy tramwajów. Trasa linii nr 2 i 10 zostanie skrócona do pętli tymczasowej na terenie zajezdni tramwajowej „Dąbie” (przystanek „Tramwajowa”), a trasa linii 1 i 4 zostanie skrócona do pętli ZOO przy skrzyżowaniu ulicy Wróblewskiego i Kopernika.

Na wyłączonym z ruchu odcinku torowiska tramwajowego na ulicy Olszewskiego zostanie uruchomiona okresowa linia autobusowa 701, która będzie kursowała pomiędzy Halą Stulecia a pętlą „Bartoszowice” z częstotliwością:

dni robocze

– do godziny 6:00 co 7,5 minuty;
– w godzinach 6:00-9:00 co 6 minut;
– w godzinach 9:00-14:00 co 7,5 minuty;
– w godzinach 14:00-18:00 co 6 minut;
– w godzinach 18:00-20:00 co 7,5 minuty;
– w godzinach wieczornych tj. po godzinie 20:00 co 10 minut.

sobota i niedziela

– z częstotliwością co 10 minut.

Pasażerowie, którzy skasowali bilet jednorazowy w tramwaju linii 1, 2, 4 lub 10 będą mogli kontynuować podróż autobusem linii 701 na całej trasie przejazdu i odwrotnie.