Zajezdnie “Ołbin” i “Borek” przejdą rozbudowę, aby mogły przyjąć nowe Moderusy Gamma – zapowiada MPK. Modernizacja czeka także obiekty na “Gaju”.

W czwartek 14 stycznia, podczas sesji Rady Miejskiej, prezes wrocławskiego MPK przedstawił plany spółki na 2021 rok. Jak tłumaczył Krzysztof Balawejder, filarami strategii są: rewolucja taborowa, #TORYwolucja, inwestycje w ludzi, modernizacja obiektów i optymalizacja wydatków.

Spółka w tym roku – w ramach inwestycji w ludzi – będzie budowała na przystankach końcowych nowe punkty socjalne dla swoich kierujących i motorniczych oraz remontowała istniejące, a w zajezdni przy ul. Obornickiej powstanie siłownia.

Jak podkreślają przedstawiciele przewoźnika, ważną częścią planu na 2021 rok jest też optymalizacja wydatków. Zaznaczają, że to nie tylko pozyskiwanie dotacji miejskich na kolejne inwestycje, czy cięcie kosztów bieżących.

– Intensywnie zabiegamy o jak największe środki zewnętrzne na sfinansowanie naszych inwestycji – tłumaczył podczas sesji Krzysztof Balawejder.

Firma już teraz zabiega o blisko 100 milionów złotych na zakup pojazdów elektrycznych w konkursie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Spółka chce także sięgać po pieniądze w kolejnych programach. Jak relacjonował prezes MPK, firma konsekwentnie zajmuje się też odmładzaniem taboru. Niedawno zapadła decyzja o rozszerzeniu ubiegłorocznego zamówienia na niskopodłogowe tramwaje Moderus Gamma

W 2021 roku kontynuowana będzie także “Torywolucja”.

To nie tylko inwestycyjny boom – realizacja zadań na bezprecedensową skalę – ale także lepszy nadzór nad podwykonawcami i intensywniejsze działania na rzeczy bieżącego utrzymania infrastruktury. W tym roku, tak jak i w ubiegłym, na te cele MPK przeznaczy łącznie 80 mln złotych. Wykona 19 inwestycji – wylicza przewoźnik.

Zajezdnie do rozbudowy

Prezes MPK w swoim wystąpieniu zapowiedział także modernizację zajezdni. Tramwajowe – „Ołbin” i „Borek” – zostaną przygotowane do przyjęcia czterdziestu sześciu niskopodłogowych tramwajów Moderus Gamma, zamówionych przez przewoźnika.

Na Gaju dojdzie do termomodernizacji budynku administracyjnego. Po niej będzie on przygotowany do montażu paneli fotowoltaicznych. Takich, jakie od ubiegłego roku produkują prąd w zajezdni autobusowej przy ul. Obornickiej.

fot. MPK

Czytaj także: Nie będzie nowej zajezdni tramwajowej za kilkaset milionów złotych