Trwa modernizacja przystanku kolejowego Wrocław Muchobór. Powstają tam dwa nowe perony i bezpieczne dojście podziemnym przejściem z 4 windami. Inwestycja realizowana przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe pochłonie niemal 16 mln złotych.

Przystanek Wrocław Muchobór budowany jest tuż obok biurowców i nowej zabudowy, która w ostatnich latach powstała w okolicy.

Zapewni mieszkańcom i pracownikom dogodny dostęp do pociągów. Dwa perony o długości 200 m będą wyższe, co ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów, m.in. w kierunku Legnicy, Głogowa, Lubina, Węglińca, Zgorzelca, Wrocławia Głównego. Będą długie wiaty i nowe ławki. Tablice informacyjne i oznakowanie ułatwią orientację w podróży. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przewidziano udogodnienia, m.in. cztery windy i system oznakowania dotykowego. Bezpieczne dojście do peronów zostanie poprowadzone nowym przejściem podziemnym. Będą też stojaki rowerowe – wyliczają przedstawiciele PKP PLK.

Przebudowa przystanku obejmuje również przyległy przejazd na ul. Traktatowej.

Nowe urządzenia zabezpieczenia skrzyżowania kolejowo-drogowego zwiększą poziom bezpieczeństwa. Będzie nowa jezdnia. Zmiany usprawnią ruch drogowy w okolicy przystanku – zapewniają kolejarze.

Dodają, że roboty na przystanku Wrocław Muchobór nie ograniczają kursowania pociągów.

Prace prowadzone są na poziomie torów i w kilkunastometrowym wykopie. Na przystanku widać konstrukcję przebudowanego 200 m pierwszego peronu. Montowana jest długa metalowa konstrukcja wiaty. Przygotowane jest miejsce dla instalacji teletechnicznej. W głębokim wykopie, obok zamkniętych dla ruchu pociągów torów, widać segmenty żelbetowej obudowy przejścia podziemnego. Materiały niezbędne do kolejnych prac wykonawca już przygotował na placu budowy. Ze względu na sąsiedztwo czynnych torów, na budowie konieczne jest zachowanie szczególnej ostrożności – tłumaczą przedstawiciele PKP PLK.

Przez Wrocław Muchobór w ciągu doby przejeżdża ponad 100 pociągów. Blisko 70 pociągów pasażerskich zatrzymuje się na przystanku. Inwestycja oprócz peronów i przejazdu obejmuje również sąsiadujące tory, rozjazdy i urządzenia sterowania. Wartość inwestycji wynosi około 16 mln złotych. Zakończenie przewidziane jest w 2021 roku.