Działamy na Alei Wielkiej Wyspy – informują urzędnicy. Docelowo nowa droga połączy ulicę Krakowską z ulicą Mickiewicza, a zakończenie inwestycji planowane jest na 2023 rok.

Jak donosiliśmy w połowie lutego, Aleja Wielkiej Wyspy weszła w fazę realizacji. O tym, co aktualnie dzieje się na budowie poinformowali na Facebooku przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji.

Na międzywalu w pobliżu ul. Międzyrzeckiej trwają prace przy budowie platform pod palownicę.Przyjedzie w kwietniu i utworzy w ziemi blisko 800 pali, które podtrzymają konstrukcję blisko 700 metrowego mostu i nasypów nad Odrą. W pobliżu ulicy Wilczej przebudowujemy sieci średniego napięcia, tu powstanie kilkudziesięciometrowy wiadukt – zapowiadają urzędnicy.

Informują, że trwają też prace przy ulicy Olszewskiego.

Tu także wykonawca siedzi pod ziemią przebudowując między innymi ciepłociąg. To pierwsze skrzyżowanie, które ma być gotowe na Alei Wielkiej Wyspy – dodają.

Nowa droga i dwa mosty

Przypomnijmy, w 2018 roku spółka Wrocławskie Inwestycje wyłoniła zwycięzcę przetargu na wykonanie projektu i budowy Alei Wielkiej Wyspy – najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Banimex i AZ-BUD. W październiku 2018 roku podpisano opiewającą na ponad 234 mln złotych umowę z wykonawcą i rozpoczęły się prace projektowe.

Aleja Wielkiej Wyspy połączy ulicę Krakowską z ulicą Mickiewicza. Trasa będzie miała po jednym pasie ruchu w każdą stronę.

Najtrudniejsze prace przy AWW to budowa dwóch mostów na Odrze i Oławie. Jeden o długości 698,75 metrów – na Odrze, drugi na Oławie o długości 353,46 m. W naturalny sposób szczególnie most na Odrze będzie realizowany przez większość budowy – wyjaśniał w ubiegłym roku Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Aleja Wielkiej Wyspy to łącznie 3,4 km drogi, 9,5 km dróg rowerowych, 12,5 km ciągów pieszych. Urzędnicy podkreślają, że nie będzie to obwodnica.

Będą tam wprowadzone ograniczenia w tonażu samochodów ciężarowych. Powstaną dwa wiadukty nad ulicą Wilczą i na wysokości ulicy Wittiga – dodawał Krzysztof Świercz.