Jest już umowa na nowe, niskopodłogowe tramwaje dla Wrocławia. Bydgoska PESA przygotuje je specjalnie z myślą o stolicy Dolnego Śląska. Pierwszy pojazd trafi do naszego miasta najpóźniej za dwa lata.

Zgodnie z naszymi informacjami z piątku, w poniedziałek MPK podpisało umowę z bydgoską firmą PESA, czyli zwycięzcą przetargu na dostawę nawet 40 pojazdów. Podstawowe zamówienie, obejmujące 24 tramwaje, jest w sumie warte 204 mln złotych. Jeżeli przewoźnik zdecyduje się je rozszerzyć o maksymalną możliwą liczbę pojazdów, zapłaci łącznie ponad 337,5 mln złotych.

Jak zapowiadają przedstawiciele MPK, z Bydgoszczy do Wrocławia przyjadą tramwaje w całości niskopodłogowe i klimatyzowane. Każdy z nich będzie miał niespełna 29 metrów długości i szereg udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami.

PESA pomoże nam zastąpić swoimi nowoczesnymi konstrukcjami nasze najstarsze, dwuwagonowe tramwaje, pochodzące jeszcze z poprzedniej epoki mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.

Tramwaje zaprojektowane specjalnie dla Wrocławia

Producent jest już znany mieszkańcom stolicy Dolnego Śląska, bo w przeszłości dostarczył do miasta kilka tramwajów. Tym razem jednak zaoferował inne konstrukcje – przygotowane specjalnie z myślą o Wrocławiu.

– Bardzo się cieszę, że PESA wraca do Wrocławia ze swoimi najnowszymi tramwajami i jestem przekonany, że jak przed laty, tak i teraz, wrocławianie oraz turyści polubią nowe Twisty, gwarantujące komfortową podróż ekologicznym środkiem transportu. Zaprojektowaliśmy je specjalnie dla Wrocławia, zastosowane w tych pojazdach rozwiązania to suma naszych doświadczeń, a przypomnę, że dostarczyliśmy do tej pory do wielu polskich i europejskich miast ponad 800 tramwajów – podkreśla Krzysztof Zdziarski, prezes PESA Bydgoszcz.

Marcin Grzyb, dyrektor Sprzedaży Lekkich Pojazdów Szynowych PESA Bydgoszcz, zaznacza, że Twist dla Wrocławia dzięki zastosowanym rozwiązaniom będzie jednym z najcichszych tramwajów w Polsce.

Wyposażyliśmy go także w system odzyskiwania energii i baterie umożliwiające jazdę w przypadku braku zasilania z sieci – dodaje.

Przypomnijmy, że oprócz aktualnego przetargu, MPK czeka na dostawę zamówionych wcześniej 46 nowych niskopodłogowych tramwajów (pierwsze są już we Wrocławiu). Przewoźnik remontuje także posiadane przez siebie wagony.