W sobotę na ulice Wrocławia wyjechała trzeci i ostatnia partia nowych autobusów, które dostarczyła firma Mobilis, czyli drugi podwykonawca MPK. Łącznie to 30 pojazdów więcej na ulicach stolicy Dolnego Śląska.

Pojazdy, które zapewniła MPK firma Mobilis, to 12 przegubowych Mercedesów Conecto G oraz 18 krótszych Isuzu Cityport. Autobusy tej marki to nowość we Wrocławiu. Wszystkie zapewniają wysoki komfort podróży pasażerom. Są nowoczesne (rocznik 2019), klimatyzowane, monitorowane, niskopodłogowe, a także przyjazne dla środowiska, ponieważ spełniają surowe normy spalania EURO VI.

W sobotę 4 kwietnia na ulice wyjechała trzecia i tym samym ostatnia partia autobusów – 12 przegubowych nowych pojazdów marki Mercedes Conecto G. Wcześniej, w styczniu i w lutym na wrocławskie ulice trafiło 18 autobusów przewoźnika marki Isuzu Citiport.

Nowe autobusy naszego podwykonawcy będą kursować na liniach 115, 118 i 133. Dzięki nim MPK będzie mogło realizować więcej kursów na innych liniach, co sprawi, że podróżowanie komunikacją miejską, zwłaszcza w tym trudnym okresie epidemicznym, stanie się bardziej komfortowe i bezpieczne dla pasażerów – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder.

Autobusy firmy Mobilis będą – tak samo jak reszta autobusów wrocławskiego przewoźnika – dokładnie czyszczone po powrocie do zajezdni, zawierają strefę wydzieloną dla kierowcy i są wyposażone w artykuły dezynfekujące dla kierującego pojazdem. Nie będzie również w nich działał ciepły guzik. Drzwi będą otwierane przez kierowcę.

Przeczytaj także: Wiosenny program autobusowy. Od soboty sporo zmian w MPK [SZCZEGÓŁY]

Jak podkreślają przedstawiciele przewoźnika, dzięki dodatkowym pojazdom firmy Mobilis oraz zakupowi 60 nowych mercedesów przez MPK już w tym roku 85 proc. wrocławskich autobusów będzie miało klimatyzację, a wiek taboru spadnie do niecałych 5 lat.

Umowa z firmą Mobilis podpisana została do lutego 2025 roku. Przewoźnik ma wykonywać rocznie dla MPK średnio 2,1 mln wozokilometrów. Wartość umowy wyniosła 120 996 200 brutto.

mat. prasowe

Kontrakt to także nowe miejsca pracy

W związku z realizacją umowy przewoźnik zorganizował bazę transportową we Wrocławiu przy ul. Tyskiej 16. Docelowo Mobilis zatrudni w sumie prawie 90 osób, w tym ponad 70 kierowców. 

– Cieszymy się, że będziemy mogli świadczyć swoje usługi dla Wrocławia, które jest trzecim obsługiwanym przez naszą firmę miastem po Warszawie i Krakowie. Mamy nadzieję, że pasażerowie będą zadowoleni z nowych autobusów –  mówi Łukasz Trzaska, Prezes Zarządu Mobilis Sp. z o.o.

12 autobusów marki Mercedes-Benz zostały dostarczone przez  spółkę EvoBus Polska, z kolei pojazdy typu ISUZU przyjechały do Wrocławia za pośrednictwem dilera – firmy Busimport. W opinii Artura Konarskiego, Prezesa EvoBus Polska dzięki stosowaniu przez władze Wrocławia konsekwetnej polityki odmładzania floty, mieszkańcy miasta zyskali nowoczesne i ekologiczne autobusy miejskie:

Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego projektu dostarczając na potrzeby stolicy Dolnego Śląska w latach 2018-2020 łącznie niemal 200 autobusów miejskich Mercedes-Benz – zaznacza Konarski.

Aleksandra Tonder, Prezes Zarządu Busimport dodaje:

Jesteśmy gotowi na dostarczenie również najnowocześniejszych rozwiązań związanych z ekologią. Mamy w swojej ofercie autobusy zasilane gazem  CNG, jak też autobusy elektryczne mogące przejechać na jednym ładowaniu do 400 kilometrów.

Z kolei Anetta Knitter, prezes Zakładu Elektronicznego SIMS – dostawcy systemu informacji pasażerskiej oraz systemu monitoringu, który został zamontowany w nowych autobusach – podkreśla, że rozwiązania te mogą pozytywnie wpływać na komfort jazdy pasażerów aglomeracji wrocławskiej.

– Dzięki naszym rozwiązaniom Wrocław w nowoczesny sposób wpisuje sie w trend projektowania miast przyszłości smart city – zaznacza.

mat. prasowe