Nowe mosty Bolesława Chrobrego połączą ulicę Mickiewicza ze Swojczycką i powstaną od razu z torowiskiem tramwajowym. Ich budowa pochłonie prawie 70 mln złotych. Właśnie podpisano kontrakt na realizację inwestycji.

Przypomnijmy, do budowy nowych mostów Bolesława Chrobrego miasto szykuje się od dłuższego czasu. Pierwszy przetarg na to zadanie ogłoszono w lutym ubiegłego roku. W maju został jednak unieważniony, bo najkorzystniejsza oferta (ponad 87,6 mln zł) znacznie przekraczała zaplanowany przez urzędników budżet (65 mln zł).

Podobnie było z drugim postępowaniem – tu rozbieżność między najkorzystniejszą ofertą a oczekiwania magistratu była nawet większa niż za pierwszym razem (wykonawca zaproponował ponad 94,3 mln zł). Dodajmy, że jedna ze złożonych ofert w tym postępowaniu mieściła się w zakładanym budżecie, ale z powodów formalnych (brak wpłaconego wadium) została odrzucona.

Udało się dopiero za trzecim razem. Do postępowania zgłosiło się 8 zainteresowanych, a zaproponowane ceny wahały się od niespełna 70 do ponad 96 mln złotych. Na początku marca jako najkorzystniejszą urzędnicy wybrali ofertę spółki Trakcja PRKII, opiewającą na 69 660 073,23 złote.

Jak informują przedstawiciele spółki Wrocławskie Inwestycje, właśnie została podpisana umowa z wykonawcą, który na przeprowadzenie wszystkich prac ma 24 miesiące.

Nowe mosty od razu z torowiskiem

Za blisko 70 mln złotych powstanie most południowy nad kanałem przeciwpowodziowym (o długości 153,51 m), most północny nad kanałem żeglugowym (75,30 m) i jezdnia dla samochodów (po obu jej stronach będą chodniki i ścieżki rowerowe). Przeprawy zostaną także oświetlone.

Przebudujemy lub wybudujemy sieci: gazową, wodną, kanalizacyjną, MKT, elektroenergetyczną średniego i niskiego napięcia. Nowe mosty będą miały nośność 50 ton. Obecnie ze względu na zły stan techniczny przepraw to tylko 15 ton – wyliczają urzędnicy.

Na moście zamontowane zostanie torowisko, które w przyszłości zostanie wykorzystane przez tramwaje jadące na Swojczyce.

Tu mamy już koncepcję przedłużenia trasy tramwajowej z Sępolna. Nowe mosty będą zlokalizowane po lewej stronie od istniejących przepraw (patrząc z Sępolna w kierunku Swojczyc). Przebudujemy układ drogowy w sąsiedztwie mostów ulic Monte Cassino, Marco Polo i Monopolowej – dodają przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji.