Nie planujemy instalacji urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości w ciągu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia – informują przedstawiciele Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. O to, by na AOW pojawił się taki system walczyli aktywiści, a ich starania poparła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Przypomnijmy, w czerwcu ubiegłego roku na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia weszło w życie ograniczenie prędkości do 120 km/h.

Wprowadzone zmiany obowiązują na odcinku od węzła Wrocław Południe do węzła Wrocław Psie Pole. Zmniejszenie prędkości jazdy pojazdów spowoduje podniesienie poziomu bezpieczeństwa kierowców. Natomiast zastosowanie się kierowców do obowiązujących ograniczeń prędkości powinno skutkować odczuwalną redukcją poziomu hałasu – tłumaczyli przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Nie będzie odcinkowego pomiaru prędkości na AOW

O to, by na AOW wprowadzić ograniczenie prędkości walczył społeczny komitet „Stop hałasowi we Wrocławiu”. Aktywiści postulowali także, by na obwodnicy pojawił się również odcinkowy pomiar prędkości. GDDKiA przychyliła się do tego wniosku.

– Czynimy starania, aby GITD zainstalował te urządzenia na całym miejskim odcinku autostrady A8 – zapewniali drogowcy jesienią 2019 roku.

Wiosną 2021 roku przedstawiciele wrocławskiego oddziału GDDKiA potwierdzili nam, że widzą potrzebę zainstalowania odcinkowego pomiaru prędkości na AOW. Decyzja w tej sprawie leży jednak w gestii Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, który nadzoruje system.

Zapytaliśmy więc przedstawicieli GITD, czy mają plany wprowadzenia odcinkowego pomiaru prędkości na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia

Obecnie GITD nie planuje instalacji urządzeń do odcinkowego pomiaru średniej prędkości pojazdów w ciągu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia – odpowiadają nam pracownicy Wydziału Komunikacji Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

A co Wy myślicie na ten temat? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach.

Zdjęcie główne: Wikimedia Commons/Julo