Urzędnicy rozstrzygnęli ostatnio przetarg na przebudowę mostów Pomorskich. Inne przeprawy, jak mosty Chrobrego czy mosty Średzkie, mają jednak mniej szczęścia.

Nasz ostatni artykuł o przebudowie mostów Pomorskich wzbudził spore zainteresowanie. Przypomnijmy, inwestycja pochłonie niemal 70 mln złotych.

– Istotnym elementem projektu jest rurociąg ciepłowniczy, który zostanie schowany. Kompleks trzech przepraw zostanie odnowiony przy wykorzystaniu nowoczesnej technologii budowlanej. Zostaną wymienione elementy konstrukcyjne mostów – informują przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji.

W ramach prac powstanie pełna infrastruktura drogowa.

– Przebudujemy jezdnię, torowisko, chodniki, ścieżki rowerowe, powstanie przystanek wiedeński. Dodatkowo wymienimy wszystkie sieci. Prace pozwolą nam odzyskać historyczny charakter tego miejsca. Dlatego odrestaurujemy baszty, odbudujemy latarnie. To miejsce odzyska dawny blask – zapowiadają urzędnicy.

Przy tej okazji pojawiły się słuszne pytania czytelników, co z innymi wrocławskimi mostami, które czekają na remonty lub gruntowne przebudowy.

[Z OSTATNIEJ CHWILI] Urzędnicy właśnie wybrali firmę, która przeprowadzi kompleksową przebudowę mostów Pomorskich. Inwestycja pochłonie prawie 70 mln złotych. Zobaczcie, jak zmienią się te przeprawy.

Opublikowany przez Wroclife Środa, 6 listopada 2019

Inne przeprawy wciąż za drogie

Od dłuższego czasu miasto szykuje się do budowy nowych mostów Bolesława Chrobrego, które zastąpią dotychczasowe przeprawy, łączące ulicę Mickiewicza ze Swojczycką. Mosty mają powstać od razu wraz z torowiskiem tramwajowym.

To jest pierwszy krok do realizacji koncepcji tramwaju na Swojczyce. Chcemy lepiej skomunikować tamten rejon Wrocławia – tłumaczył Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Pierwszy przetarg na to zadanie ogłoszono w lutym bieżącego roku. W maju został jednak unieważniony, bo najkorzystniejsza oferta (ponad 87,6 mln zł) znacznie przekraczała zaplanowany przez urzędników budżet (65 mln zł).

Podobnie było z drugim postępowaniem – tu rozbieżność między najkorzystniejszą ofertą a oczekiwania magistratu była nawet większa niż za pierwszym razem (wykonawca zaproponował ponad 94,3 mln zł).

Dodajmy, że jedna ze złożonych ofert w tym postępowaniu mieściła się w zakładanym budżecie, ale z powodów formalnych (brak wpłaconego wadium) została odrzucona.

Teraz miasto próbuje po raz trzeci. Na składanie ofert zainteresowane firmy mają czas do 2 grudnia 2019 roku.

Ogłosiliśmy przetarg na budowę nowych mostów Chrobrego. http://www.wi.wroc.pl/html/przetargi/p_68_2019/index.html

Opublikowany przez Inwestycje we Wrocławiu Środa, 30 października 2019

Na remont czekają też mosty Średzkie. W lutym Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na tę inwestycję, ale tu również złożone oferty okazały się za drogie (budżet to nieco ponad 8 mln zł, a najkorzystniejsza oferta opiewała na ponad 11,2 mln zł). Nowego postępowania do tej pory nie ogłoszono.

W ramach całego przedsięwzięcia mają zostać wyremontowane dwa mosty drogowe – wykonawca będzie musiał odnowić konstrukcję mostu, wymienić nawierzchnię drogową i elementy wyposażenia, a także odtworzyć historyczne elementy ozdobne i zlikwidować nieczynne sieci.

Magistrat unieważnił także przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego przebudowy mostu Osobowickiego. Powodem również była zbyt wysoka cena (wykonawca oczekiwał prawie 2,4 mln zł, a budżet to nieco ponad 800 tys. zł).

Mosty i kładki do przebudowy w nowym WPI

Sporo przedsięwzięć związanych z wrocławskimi mostami znalazło się wśród propozycji złożonych do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego na lata 2020-2030.

Figuruje tam m.in. remont Mostu Grunwaldzkiego, remonty kapitalne Mostu Piaskowego, Mostów Uniwersyteckich, Mostu Sikorskiego i zabytkowej konstrukcji Mostu Oławskiego. W planach jest też remont Mostu Partynickiego, przebudowa Mostu Oporowskiego, przebudowa Mostu Pilczyckiego, przebudowa Mostu Maślickiego, przebudowa Mostu Ratyńskiego, remont kapitalny mostu Polanowickiego oraz budowa mostu Dekarskiego.

Urzędnicy wpisali też do propozycji remont podpór mostu Brodzkiego, remont wiaduktu w ciągu ul. Karwińskiej, przebudowę wiaduktów drogowych w ciągu ul. Strzegomskiej nad torami PKP, remont Kładki Siedleckiej w ciągu ul. Wilczej, remont wiaduktu drogowego w ciągu ul. Gazowej, remont kapitalny kładki Brochowskiej Starej i Nowej, remont wiaduktu drogowego przy ul. Bierutowskiej, budowę kładki w ciągu ul. Ostródzkiej, remont kapitalny Kładki Nabycińskiej nad ul. Legnicką, remont Kładki Hallera wraz z dostosowaniem obiektu do ruchu rowerowego. a także remonty przejścia podziemnego na placu Jana Pawła i pl. Strzegomskim oraz likwidację przejścia podziemnego w ciągu al. Paderewskiego.