Samorząd Dolnego Śląska właśnie przejął od PKP linię kolejową ze Ścinawki Średniej do Radkowa. Po rewitalizacji, trasa ma być ciekawą alternatywę transportową dla ruchu turystycznego w rejonie Parku Narodowego Gór Stołowych.

Jak donosiliśmy niedawno, na początku czerwca samorząd województwa dolnośląskiego przejął linie kolejowe nr 317 i 336 z Gryfowa Śląskiego do Świeradowa-Zdroju. Z kolei w środę 24 czerwca podpisano akt notarialny, na mocy którego Dolny Śląsk przejął od PKP S.A. linie kolejową nr 327 na odcinku Ścinawka Średnia – Radków.

– Przejmując od PKP następne linie kolejowe realizujemy oczekiwania mieszkańców regionu. Kolej wróci w miejsca, gdzie od lat jej brakuje – zapowiada marszałek Cezary Przybylski.

Przejęta linia to w sumie ponad 8 km trasy między Ścinawką Średnią i Radkowem. Jak podkreślają przedstawiciele urzędu marszałkowskiego, po planowanej rewitalizacji stanowić będzie ciekawą alternatywę transportową dla ruchu turystycznego w rejonie Parku Narodowego Gór Stołowych.

– To kolejna w ostatnich tygodniach linia kolejowa przejmowana przez samorząd województwa od PKP S.A. w ramach naszego planu. Warto zauważyć, że ona również prowadzi do ciekawych atrakcji turystycznych Dolnego Śląska. Reaktywując tę linię, jako region, wspieramy nowoczesną turystykę opartą o ekologiczny transport kolejowy, tak jak robią to np. regiony niemieckie. Jednocześnie wspieramy w ten sposób branżę turystyczną, której funkcjonowanie i rozwój jest nierozerwalnie związany z istnieniem dobrej sieci transportowejwyjaśnia Patryk Wild, radny Sejmiku Województwa Dolnośląskiego.

Przeczytaj także: Pociągiem znów pojedziemy do Karpacza!

Mapa kolejowa Dolnego Śląska rozszerza się

Linia nr 327 jest kolejną przejętą od PKP S.A., na której przywrócony zostanie ruch pasażerski. W sumie od 2018 roku samorząd wszedł w posiadanie 138 km tras będących w granicach Dolnego Śląska. Linia była nieczynna od roku 2003.

– Dolnośląska mapa kolejowa rozszerza się. Dziś przejęliśmy kolejną linię, tym razem ze Ścinawki Średniej do Radkowa. Jest to atrakcyjny odcinek zarówno dla mieszkańców tego regionu, jak i dla turystów podróżujących w okolice Gór Stołowych. Rewitalizacja tej linii przyczyni się do popularyzacji tego miejsca wśród turystów oraz do zwiększenia aktywności gospodarczej i społecznej regionu – mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Jak zapewniają władze Dolnego Śląska przejęcie i uruchomienie kolejnych tras będzie miało ogromne znaczenie dla rozwoju sieci komunikacyjnej i turystyki w regionie.

Nowo przejęte linie będą uzupełnieniem dla obecnie funkcjonującej sieci w ruchu regionalnym. Są to linie o charakterze lokalnym służące obsłudze wielu dolnośląskich miast, dziś zupełnie pozbawionych kolei. Według planów wszystkie trasy przekazane samorządowi województwa przez PKP S.A. znajdą się pod zarządem Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu (jednostki podległej samorządowi województwa) i w kolejnym kroku będą rewitalizowane i uruchamiane – dodają.