W poniedziałek oficjalnie oddano do ruchu kolejny odcinek Promenady Krzyckiej, biegnący wzdłuż nasypu kolejowego, między ulicą Borowską a Bardzką. Inwestycja pochłonęła 2,8 mln złotych.

Jak wyliczają urzędnicy, nowa trasa mierzy 1340 metrów długości, z czego 320 metrów stanowi biegnąca rozdzielnie ścieżka rowerowa i chodnik, a 1020 metrów – wspólny ciąg pieszo-rowerowy. Magistrat przypomina także, że od blisko roku mieszkańcy korzystają już z pierwszego odcinka promenady, powstałego między ulicami Borowską i Spiską. 

– Promenada Krzycka jest projektem, który idealnie wpisuje się w politykę zrównoważonej mobilności: jest zielony, pieszy, rowerowy i tak naprawdę sięga po dziedzictwo z czasów przedwojennych. Promenada powstaje historycznym szlakiem spacerowym tzw. Hugo Richter Weg, który biegnie wzdłuż torów kolejowych Towarowej Obwodnicy Wrocławia i który powstał na początku XX w. według pomysłu ówczesnego Dyrektora Ogrodów Miejskich Wrocławia – Hugo Richtera. W nowej odsłonie jest elementem spójnego systemu zieleni, łącznikiem pomiędzy istniejącymi parkami Grabiszyńskim i Południowym oraz nowo powstałymi parkami na wschodzie, aż do osiedla Tarnogaj. To też świetne zaplecze dla takich osiedli, jak Grabiszyn, Gajowice, Borek, Krzyki, Partynice, Ołtaszyn, Wojszyce, Gaj – mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk

Budowa Promenady Krzyckiej na odcinku Borowska – Bardzka trwała od listopada 2020 roku do końca sierpnia bieżącego roku. Realizacja trasy kosztowała 2,8 mln zł, a generalnym wykonawcą prac była firma Open Trade Group. W ramach inwestycji powstały miejskiej teletechniczne kanały oraz energooszczędne oświetlenie, umożliwiające komfortowe korzystanie z trasy również po zmroku.  

fot. UMW

Wkrótce przetargi na kolejne odcinki Promenady Krzyckiej

Cała trasa będzie miała docelowo około 7,5 kilometra i pobiegnie od ulicy Grabiszyńskiej do Gazowej na Tarnogaju. Dotychczas oddano odcinek Spiska – Borowska (675 metrów), a także zrewitalizowano Górkę PaFaWag.

A to nie koniec, bo w tym roku ogłosimy przetargi na kontynuację Promenady Krzyckiej na odcinku 830 metrów. Mam tu na myśli odcinek między ulicą Bardzką a Gazową, który połączy Gaj z Tarnogajem – dodaje Jacek Sutryk. 

Potwierdzają to przedstawiciele Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

W tej chwili pracujemy nad ogłoszeniem przetargów na budowę odcinków Bardzka – Śliwkowa oraz Ziębicka – Gazowa. Podobnie jak dotychczas realizowane etapy, również te odcinki promenady pobiegną przez tereny zielone. Szacowany czas ich budowy wyniesie 6 miesięcy. Obecność komfortowej dla pieszych i rowerzystów oświetlonej trasy niewątpliwie podniesie atrakcyjność obecnie niezagospodarowanego Wzgórza Tarnogajskiego. O tym, jak istotne są to inwestycje dla mieszkańców świadczą oddawane na te właśnie projekty głosy w kolejnych edycjach WBO – mówi dyrektor ZDiUM Tomasz Staruchowicz.

Agnieszka Dusza, liderka projektu WBO, podkreśla, że to ważna trasa nie tylko rekreacyjno – spacerowa, bo korzystają z niej również dzieci z pobliskich osiedli, zmierzające do znajdującej się tuż obok szkoły.

Wieczorami bardzo cieszy widok mieszkańców, którzy pojawiają się tu bardzo tłumnie, jeżdżą na rowerach i rolkach, biegają i spacerują. Warto przy okazji dodać, że początkowy projekt budowy zielonej obwodnicy rowerowo – pieszej ewoluował przekształcając się w projekt budowy sieci pieszo – rowerowej, która w różnych punktach miasta jest etapami realizowana – dodaje.