Właściciel Renomy wybrał generalnego wykonawcę przebudowy obiektu. Tym samym rozpoczął się główny etap prac nad metamorfozą architektonicznej perły Wrocławia.  – Nowy wystrój będzie nawiązywać do historycznego stylu Domu Towarowego Wertheim – zapewnia inwestor.

Przypomnijmy, o tym, że Dom Handlowy Renoma zmieni swoje oblicze donosiliśmy już jesienią ubiegłego roku. Z kolei jak informowaliśmy w marcu, po zakończeniu przebudowy w obiekcie pojawi się trzy razy więcej biur, za to o połowę zmniejszy się powierzchnia handlowa.

Teraz, jak informuje firma Globalworth – właściciel i zarządca Renomy, metamorfoza wchodzi w decydujący etap.

Świeżo wyłoniony generalny wykonawca, firma Tétris, rozpoczęła właśnie główne prace przy przebudowie obiektu. Dzięki nim wnętrza budynku zmienią się nie do poznania – nowy wystrój będzie nawiązywać do historycznego stylu Domu Towarowego Wertheim – zapewnia inwestor.

mat. inwestora

Zmiany nie tylko architektoniczne

Jak podkreślają przedstawiciele firmy Globalworth, cały proces odbywa się pod nadzorem konserwatora zabytków. Zaznaczają, że zmiany w Renomie nie ograniczają się jednak tylko do architektury, obejmują również wzbogacenie oferty i nowości w jej otoczeniu.

Metamorfoza da Renomie nowy blask i funkcje oczekiwane dziś przez mieszkańców miasta. Nasza wrocławska perła zyska nową ofertę handlową i gastronomiczną. Zamiast tradycyjnego food courtu stawiamy na oryginalne, autorskie koncepty gastronomiczne z ogródkami – poprzez nowe zagospodarowanie placu Czystego i docelowe otwarcie się na plac Kościuszki. Renoma wzbogacona zostanie też o najwyższej klasy powierzchnie biurowe, dedykowane najemcom ceniącym sobie prestiżową lokalizację w ścisłym centrum miasta, historyczny charakter budynku i otoczenia, a jednocześnie nowoczesne rozwiązania techniczne i funkcjonalne – mówi Barbara Wójcik, Senior Asset Manager w Globalworth Poland.

mat. inwestora

“Nie chcemy konkurować z wielkimi galeriami”

Inwestor tłumaczy, że Renoma nie ma konkurować z wielkimi galeriami handlowymi.

Zdecydowaliśmy się pójść inną drogą i wykorzystać doświadczenia z innych naszych obiektów, przede wszystkim z warszawskiej Hali Koszyki. W części handlowej stawiamy na marki modowe z długą tradycją obecności w Renomie, które nie są dostępne w innych obiektach w regionie. Uzupełnieniem oferty będą sklepy codziennych zakupów, punkty usługowe i klinika medyczna. Bardzo ważną cechą, na którą kładziemy szczególny nacisk jest lokalność, niepowtarzalność oraz poszanowanie tradycji i architektury Renomy. Nie próbujemy kopiować rozwiązań z innych projektów, natomiast wykorzystujemy potencjał lokalizacji i dostosowujemy ofertę pod oczekiwania lokalnej społeczności oraz klientów wewnętrznych, czyli pracowników biurowych – wyjaśnia Anna Merta, Leasing Director Retail w Globalworth Poland.

Jak dodają przedstawiciele inwestora, ze względu na komfort klientów, modernizacja Renomy prowadzona jest etapowo, we wcześniej wyłączonych z użytkowania częściach obiektu. Wszystkie prace modernizacyjne zakończą się w 2022 roku.