Ruszyła metamorfoza wrocławskiej Renomy. W budynku, oprócz dodatkowych przestrzeni biurowych, pojawią się także restauracje i szeroko pojęta gastronomia. Jak tłumaczy inwestor, inspiracją do projektowania tych miejsc jest warszawska Hala Koszyki.

O tym, że Dom Handlowy Renoma zmieni swoje oblicze informowaliśmy już jesienią ubiegłego roku.

Renoma to perła wrocławskiej architektury, która zasługuje na metamorfozę dającą jej nowy blask i funkcje oczekiwane dziś przez mieszkańców miasta. Zadbamy nie tylko o nową ofertę handlową, usługową i gastronomiczną, ale również wzbogacimy Renomę o nowoczesne powierzchnie biurowe. Zadbamy też o ożywienie Placu Czystego, na który wychodzić będą ogródki restauracyjne, dzięki czemu miejsce to zyska nowy charakter – mówiła wówczas Barbara Wójcik, Senior Asset Manager w Globalworth Poland.

Pierwsze prace aranżacyjne już się rozpoczęły. Zgodnie z zapowiedziami inwestora, ze względu na komfort klientów, remont prowadzony będzie w kilku etapach, we wcześniej wyłączonych z użytkowania częściach Renomy. Prace modernizacyjne zaplanowane są na 2 lata.

Wrocławska Hala Koszyki

Przedstawiciele inwestora zaznaczają, że nowa Renoma to nie tylko dodatkowe przestrzenie biurowe, ale również zupełnie nowe powierzchnie przeznaczone na restauracje i szeroko pojętą gastronomię. Tłumaczą, że inspiracją do projektowania tych miejsc jest warszawska Hala Koszyki.

Dzięki Hali Koszyki dziś Warszawa znajduje się w gronie największych światowych metropolii takich jak Nowy Jork, Londyn czy Florencja, gdzie w halach targowo-restauracyjnych, pod jednym dachem, tętni życie i spotykają się smaki z całego świata. Jako Globalworth posiadamy unikatowe doświadczenia z Hali Koszyki, które chcemy wykorzystać w przeprowadzeniu gastronomicznej metamorfozy Renomy. Nasz plan przewiduje umiejscowienie funkcji handlowej, gastronomicznej i usługowej na poziomach 0 oraz -1. Na wyższych kondygnacjach znajdą się nowoczesne przestrzenie biurowe – zapowiadała Anna Merta, Leasing Director Retail w Globalworth Poland.

Zgodnie z informacjami inwestora, metamorfoza Renomy to bardzo przemyślana operacja, której początki sięgają 2018 roku. Wtedy to na zlecenie Globalworth przeprowadzono kompleksowe badania oczekiwań wobec rozwoju oferty tej niezwykłej nieruchomości.

W ramach badań rozmawialiśmy z ponad tysiącem wrocławian. W oparciu o to, czego się od nich dowiedzieliśmy, przygotowaliśmy długofalową strategię rozwoju oferty Renomy. Cały czas w naszym portfolio klienci będą mogli znaleźć unikatowe na mapie Wrocławia marki modowe segmentu premium uzupełnione przez strefę biurową oraz autorską ofertę gastronomiczną i usługową – tłumaczyli przedstawiciele inwestora.

Koncepcję zmian przygotował zespół architektów pod kierownictwem Zbigniewa Maćkowa.

Mamy nadzieję, że nowe oblicze Renomy jeszcze mocniej wpisze się w oczekiwania wrocławian. To ikoniczny budynek w doskonałej lokalizacji, który wyróżnia się ponadczasową architekturą. Dlatego też idąc z duchem czasu zaprojektowaliśmy znaczącą rozbudowę formatu gastronomii, która chcąc wzmagać miejską witalność, będzie otwarta na obie sąsiadujące z budynkiem przestrzenie publiczne: Plac Czysty i Plac Kościuszki. W obiekcie nadal obecna będzie także funkcja handlowa i usługowa oparta na segmencie premium oraz komfortowe przestrzenie biurowe – mówił Maćków, który kierował również pracami architektonicznymi nad stworzeniem nowego skrzydła Renomy w latach 2005-2009.