Raczej dobrze – to najczęstsza odpowiedź, padająca z ust wrocławian zapytanych o jakość transportu zbiorowego w naszym mieście. Pod uwagę brano trzy aspekty: wygodę, czystość i punktualność.

Przypomnijmy, że jak wynika z Kompleksowych Badań Ruchu, spada liczba wrocławian podróżujących komunikacją miejską. W porównaniu z badaniem KBR 2010/2011, udział podróży transportem zbiorowym zmniejszył się aż o 7 procent (z 35 do 28 proc.).

W tym samym badaniu wrocławian zapytano też o opinie na tematy związane z mobilnością. Jednym z pytań była ocena jakości transportu zbiorowego w naszym mieście. Pod uwagę brano trzy aspekty: wygodę, czystość taboru i punktualność.

Wrocławianie najwyżej oceniają czystość w autobusach i tramwajach – średnia ocena, w skali pięciostopniowej, to 3,86. Minimalnie gorzej (średnia 3,85) oceniono wygodę, a najniższej (średnia 3,69) – punktualność.

Jak tłumaczą autorzy badania, 27 proc. mieszkańców Wrocławia nie korzysta z komunikacji zbiorowej, w związku z czym nie oceniło jakości transportu publicznego w naszym mieście.

Dlaczego jeździmy MPK?

Wrocławian zapytano też, dlaczego wybierają komunikację zbiorową. Wśród najczęstszych odpowiedzi wskazywano wygodę korzystania, bliskość przystanków i krótki czas dojazdu.

Urzędnicy obiecują zmiany

Dodajmy, że jak zapowiada magistrat, w najbliższych latach we Wrocławiu nastąpi wiele zmian w transporcie.

Do 2020 roku ma powstać 5 nowych przystanków kolejowych zintegrowanych z transportem miejskim, m.in. na linii 292 do Jelcza wraz z parkingami P&R. Do przyszłego roku powinny również powstać nowe parkingi w systemie P&R w całym mieście – łącznie około 1000 miejsc postojowych.

– Niebawem zakończą się prace związane z budową trasy tramwajowej ul. Hubskiej, a na budowę czeka trasa autobusowo – tramwajowa na Nowy Dwór oraz tramwaj w ulicy Długiej – Starogroblowej – Popowickiej. W trakcie projektowania jest nowy ciąg mostów Chrobrego uwzględniający torowisko tramwajowe. Sporządzamy także koncepcję tramwaju do Swojczyc oraz tramwaju na Ołtaszyn, z możliwością jego przedłużenia do Wysokiej – wyliczają urzędnicy.

Jednocześnie w magistracie zapewniają, że w ramach działań organizacyjnych analizują układ autobusowy.

– Po to aby niektórym osiedlom zwiększyć częstotliwość kursowania, poprawić funkcjonalność lub wprowadzić nową ofertę – dodają.