Wzdłuż ulicy Buforowej powstaje coraz więcej osiedli. W godzinach porannego szczytu, gdy mieszkańcy dojeżdżają do pracy, szkół i na uczelnie, jest jedną z najbardziej zakorkowanych arterii Wrocławia. Wszyscy z niecierpliwością czekają na remont ulicy i… nową linię tramwajową.

buforowa_1

Źródło: http://wizualizacje.net/portfolio/320/

Wiadomo, że w pierwszej połowie przyszłego roku ruszy przebudowa ulicy Buforowej. Spółka Wrocławskie Inwestycje poszukuje aktualnie firmy, która przygotowałaby wniosek o dotację z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego. Przetarg na przebudowę zostanie ogłoszony jesienią.

Planowane jest poszerzenie ulicy, budowa ronda u zbiegu ulic Buforowej, Bardzkiej i Terenowej, zatoczek autobusowych i nowej kanalizacji. Poszerzony zostanie też wiadukt pod linią PKP na trasie Wrocław Kuźniki – Święta Katarzyna. Podczas przebudowy drogi przygotowane ma być również miejsce na tory tramwajowe. Sama linia tramwajowa na razie jednak nie powstanie.

Nadzieja związana z tramwajem na Jagodno pojawiła się, gdy ogłoszono plan transportowy dla Wrocławia. Znalazła się w nim informacja o tym, że do 2020 roku na Jagodno zostanie poprowadzona linia tramwajowa. Tymczasem prezydent Rafał Dutkiewicz pod koniec 2015 roku poinformował na antenie Radia Wrocław, że planów dotyczących tramwaju na Jagodno nie było i nie ma.

Źróło galerii: http://wizualizacje.net/portfolio/320/

Sytuację wyjaśnił wiceprezydent Wrocławia, Wojciech Adamski. Przyznał on, że autor planu transportowego zwyczajnie się pomylił. Zamiast do roku 2020, powinien znaleźć się tam zapis, że decyzja zapadnie nie wcześniej niż do roku 2022. Poprawiony plan transportowy uściślił zapis mówiący o tym, że tramwaj na Jagodno pojawi się po roku 2020, w zależności od postępu zabudowy. Oznacza to, że urzędnicy czekają, aż liczba mieszkańców osiedla wzrośnie z 5 do 30 tys.

Mieszkańcy dzielnicy nie odpuszczają jednak starań o tramwaj. Właśnie trwa zbieranie podpisów pod petycją do prezydenta Wrocławia. Tym bardziej, że Wojciech Adamski, mówiąc o pomyłce twórców planu zaznaczył, że jeśli wystarczy środków w budżecie, miasto nie wyklucza tej inwestycji.

Warto zaznaczyć, że nadzieje na pociągnięcie linii tramwajowej wzdłuż Buforowej pojawiały się już wcześniej. Po raz pierwszy wspomniano o nich, kiedy miasto przebudowywało ulicę Świeradowską i ulicę Bardzką. Oba tramwaje “Plus” jadące na południe miasta skierowano wtedy na pętlę przy ulicy Świeradowskiej. Część torów poprowadzono prosto, w kierunku wiaduktu przy ulicy Buforowej. Mieszkańcy liczyli wówczas, że linia wkrótce zostanie przedłużona. Tramwaju na Jagodno wciąż jednak nie ma i nadal nie wiadomo, kiedy ostatecznie powstanie.