Najprawdopodobniej jesienią miasto ogłosi przetarg na poszerzenie ul. Bolesława Krzywoustego wraz z budową buspasa od mostu na Widawie do zjazdu z C.H. Korona. Aktualnie kończy się projektowanie tej inwestycji.

Przypomnijmy, pierwsze informacje o tym, że miasto planuje budowę buspasa na ulicy Krzywoustego pojawiły się na początku ubiegłego roku, przy okazji prezentacji wyników audytu torowisk w naszym mieście.

Rozpoczniemy projektowanie w kilku wariantach buspasa w ciągu ul. Krzywoustego, na odcinku 1300 metrów od zjazdu z osiedla Psie Pole do alei Brucknera – zapowiadał wówczas prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

Pod koniec ubiegłego roku Jacek Sutryk, podsumowując pierwszy rok swojej prezydentury, potwierdził te plany.

– Tak, tworzymy buspasy. I wydzielamy torowiska tramwajowe. To jeden z głównych sposobów wspierania transportu publicznego w mieście. Ponad 96% tras tramwajowych ma wydzielone korytarze. W wakacje wydzieliliśmy 3 kolejne odcinki ulic: na Grabiszyńskiej, Krakowskiej, Podwalu. Na 2020 r. planujemy buspas na ul. Krzywoustego – dla trzynastu linii autobusowych. Buspas ten poprowadzimy nowo wybudowanym odcinkiem drogi – zaznaczył Sutryk.

Kończy się proces projektowania

W połowie ubiegłego roku Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta zaprosił zainteresowanych do składania ofert na opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ulicy Krzywoustego w zakresie budowy buspasa, od mostu na Widawie do zjazdu z parkingu przy C.H. Korona.

To zadanie podzielono na dwie części. Pierwsza obejmowała aktualizację dokumentacji projektowej dla przebudowy (poszerzenia) jezdni ulicy Krzywoustego na odcinku od mostu na Widawie do zjazdu do centrum handlowego Korona, wykonanej już w 2012 roku przez biuro projektowe DRO-KOM. Druga cześć to z kolei opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy buspasa w ciągu ulicy Krzywoustego, na wysokości parkingu przy C.H. Korona, zgodnie z koncepcją opracowaną przez Wydział Inżynierii Miejskiej.

Autobusy będą przejeżdżać przez sygnalizację świetlną nr SK155 do jezdni głównej ulicy Krzywoustego lewym pasem jezdni odbarczającej obsługującej parkingi Korony. Lewy pas jezdni odbarczającej będzie oznakowany jako wyłącznie busowy, a pas prawy pozostawiony będzie do ruchu ogólnego z C.H. Korona i obiektów sąsiednich. Nie przewiduje się włączenia sygnalizacji przy C.H. Korona do instalacji ITS – czytamy w dokumentacji przetargowej.

mat. ZDiUM

Jak informują nas urzędnicy, aktualnie kończy się proces projektowania.

Sam przetarg powinien pojawić się na początku IV kwartału 2020 roku. Pozyskujemy wszystkie niezbędne dokumenty, m.in. pozwolenie na budowę – tłumaczy Patryk Załęczny z biura prasowego magistratu.

Ogłoszenie przetargu na poszerzenie ul. Bolesława Krzywoustego od mostu na Widawie do zjazdu z C.H. KORONA wraz z budową buspasa figuruje także na liście zadań kwartalnych prezydenta Jacka Sutryka, zaplanowanych na ten rok.

Foto główne: fotopolska.eu, Corvus monedula, CC-BY-SA 3.0