Aleja Wielkiej Wyspy weszła w fazę realizacji. – Trwają obecnie prace przygotowawcze na budowie tej wielkiej, bardzo ważnej inwestycji dla Wrocławia – informują urzędnicy.

Przypomnijmy, w 2018 roku spółka Wrocławskie Inwestycje wyłoniła zwycięzcę przetargu na wykonanie projektu i budowy Alei Wielkiej Wyspy – najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Banimex i AZ-BUD. W październiku 2018 roku podpisano opiewającą na ponad 234 mln złotych umowę z wykonawcą i rozpoczęły się prace projektowe.

W ubiegłym roku donosiliśmy, że przeciwnicy tej inwestycji znów próbowali zablokować rozpoczęcie budowy, tłumacząc, że zagrozi ona Parkowi Szczytnickiemu i spowoduje wycięcie 1300 drzew. Urzędnicy odpierali wówczas zarzuty, podkreślając, że miasto nie łamie prawa, a drzewa w parku nie będą wycinane.

We wrześniu 2020 roku przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji poinformowali, że decyzja ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) została wydana, a obecnie na budowie Alei Wielkiej Wyspy trwają prace przygotowawcze.

Prace prowadzone są obecnie m.in. na terenie dawnego gospodarstwa przy ul. 8 Maja, dawnych terenach Politechniki (usunęliśmy stąd ponad 400 metrów kwadratowych rakotwórczego azbestu) czy dawnych działkach i terenach im przyległych przy ul. Wilczej. Z tego ostatniego terenu wywieźliśmy kilkaset metrów sześciennych śmieci – czytamy na Facebooku.

“To nie będzie obwodnica”

Aleja Wielkiej Wyspy połączy ulicę Krakowską z ulicą Mickiewicza. Trasa będzie miała po jednym pasie ruchu w każdą stronę.

Najtrudniejsze prace przy AWW to budowa dwóch mostów na Odrze i Oławie. Jeden o długości 698,75 metrów – na Odrze, drugi na Oławie o długości 353,46 m. W naturalny sposób szczególnie most na Odrze będzie realizowany przez większość budowy – wyjaśniał w ubiegłym roku Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Aleja Wielkiej Wyspy to łącznie 3,4 km drogi, 9,5 km dróg rowerowych, 12,5 km ciągów pieszych. Urzędnicy podkreślają, że nie będzie to obwodnica.

Będą tam wprowadzone ograniczenia w tonażu samochodów ciężarowych. Powstaną dwa wiadukty nad ulicą Wilczą i na wysokości ulicy Wittiga – dodawał Krzysztof Świercz.