Wrocławskie MPK podpisało umowę na dzierżawę 60 nowych autobusów marki Mercedes. Mają one wyjechać na ulice Wrocławia już na początku września i zastąpić kilkunastoletnie Volvo.

Jak już informowaliśmy, wymiana 60 autobusów MPK to kolejna inwestycja, której celem jest poprawa jakość transportu zbiorowego we Wrocławiu.

Rozwój komunikacji miejskiej to mój priorytet. Chcę, aby wrocławianie mieli możliwość, szybkiego, komfortowego i niezawodnego poruszania się po mieście. Dlatego, tak jak obiecałem, inwestujemy w nią – budujemy nowe trasy, remontujemy torowiska i unowocześniamy tabor. Dzisiejsze podpisanie umowy na dzierżawę 60 nowych autobusów to jeden z wielu dowodów na to, że komunikacja publiczna we Wrocławiu staje się coraz bardziej przyjazna mieszkańcom – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

fot. MPK Wrocław

Kolejne Mercedesy przyjadą do Wrocławia

60 autobusów Mercedesa – 29 przegubowych i 31 krótkich, typu solo – to już kolejne pojazdy tej marki, które zasilą tabor MPK. Nowe autobusy będą bardziej ekologiczne od pojazdów, które zastąpią, ponieważ spełniają restrykcyjne normy spalania EURO6. Mercedesy wydzielają o 86 proc. mniej cząstek stałych (PM), które odpowiadają za powstawanie szkodliwych dla zdrowia sadz i o 86 proc. mniej tlenków azotu.

Nieustannie analizujemy i proponujemy klientom dopasowane do ich wymagań rozwiązania mobilnościowe na teraz i na przyszłość. Mamy nadzieję, że będziemy mogli dalej wspierać Wrocław w promowaniu niskoemisyjnego transportu i rozwoju  elektromobilności – zaznacza Artur Konarski, CEO EvoBus Polska.

Autobusy zostały wzięte w 10-letnią dzierżawę. Koszt kontraktu wyniósł 122,5 mln złotych.

fot. MPK Wrocław

MPK wymienia tabor

W 2018 roku w MPK pojawiło się 60 nowych autobusów, a w 2019 kolejne 50. W obu przypadkach spółka również zdecydowała się wybrać jako najkorzystniejszą ofertę autobusy Mercedes-Benz Citaro 2 od EvoBus Polska. W tym roku oprócz właśnie zakontraktowanych 50 sztuk, po ulicach naszego miasta będzie jeździć dodatkowe 30 pojazdów nowego podwykonawcy MPK, firmy Mobilis.

– Łącznie więc mówimy tu o 190 nowych autobusach w ciągu niecałych dwóch lat. Dzięki tym inwestycjom w tym roku 85 proc. wrocławskich autobusów będzie miało klimatyzację. Również wiek naszego taboru spadnie do niecałych 5 lat. Dodatkowo, dzięki restrykcyjnym normom spalania EURO6, w które będą wyposażone Mercedesy, możemy z całą stanowczością powiedzieć, że są one przyjazne dla środowiska – podkreśla prezes MPK Krzysztof Balawejder.

Autobusy wyposażone są m.in. w monitoring, bogaty system informacji pasażerskiej z licznymi monitorami wewnątrz pojazdu oraz porty USB do ładowania smartfonów. Mercedesy Citaro posiadają również tzw. moduł rekuperacyjny, w którym magazynowana jest energia odzyskiwana podczas hamowania, co wpływa na mniejsze zużycie paliwa, a tym samym mniejszą emisje dwutlenku węgla.