Wrocławskie MPK podpisało umowę na dzierżawę 60 nowych autobusów marki Mercedes. Mają one wyjechać na ulice Wrocławia już na początku września i zastąpić kilkunastoletnie Volvo.
Jak już informowaliśmy, wymiana 60 autobusów MPK to kolejna inwestycja, której celem jest poprawa jakość transportu zbiorowego we Wrocławiu.
– Rozwój komunikacji miejskiej to mój priorytet. Chcę, aby wrocławianie mieli możliwość, szybkiego, komfortowego i niezawodnego poruszania się po mieście. Dlatego, tak jak obiecałem, inwestujemy w nią – budujemy nowe trasy, remontujemy torowiska i unowocześniamy tabor. Dzisiejsze podpisanie umowy na dzierżawę 60 nowych autobusów to jeden z wielu dowodów na to, że komunikacja publiczna we Wrocławiu staje się coraz bardziej przyjazna mieszkańcom – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Kolejne Mercedesy przyjadą do Wrocławia
60 autobusów Mercedesa – 29 przegubowych i 31 krótkich, typu solo – to już kolejne pojazdy tej marki, które zasilą tabor MPK. Nowe autobusy będą bardziej ekologiczne od pojazdów, które zastąpią, ponieważ spełniają restrykcyjne normy spalania EURO6. Mercedesy wydzielają o 86 proc. mniej cząstek stałych (PM), które odpowiadają za powstawanie szkodliwych dla zdrowia sadz i o 86 proc. mniej tlenków azotu.
– Nieustannie analizujemy i proponujemy klientom dopasowane do ich wymagań rozwiązania mobilnościowe na teraz i na przyszłość. Mamy nadzieję, że będziemy mogli dalej wspierać Wrocław w promowaniu niskoemisyjnego transportu i rozwoju elektromobilności – zaznacza Artur Konarski, CEO EvoBus Polska.
Autobusy zostały wzięte w 10-letnią dzierżawę. Koszt kontraktu wyniósł 122,5 mln złotych.

MPK wymienia tabor
W 2018 roku w MPK pojawiło się 60 nowych autobusów, a w 2019 kolejne 50. W obu przypadkach spółka również zdecydowała się wybrać jako najkorzystniejszą ofertę autobusy Mercedes-Benz Citaro 2 od EvoBus Polska. W tym roku oprócz właśnie zakontraktowanych 50 sztuk, po ulicach naszego miasta będzie jeździć dodatkowe 30 pojazdów nowego podwykonawcy MPK, firmy Mobilis.
– Łącznie więc mówimy tu o 190 nowych autobusach w ciągu niecałych dwóch lat. Dzięki tym inwestycjom w tym roku 85 proc. wrocławskich autobusów będzie miało klimatyzację. Również wiek naszego taboru spadnie do niecałych 5 lat. Dodatkowo, dzięki restrykcyjnym normom spalania EURO6, w które będą wyposażone Mercedesy, możemy z całą stanowczością powiedzieć, że są one przyjazne dla środowiska – podkreśla prezes MPK Krzysztof Balawejder.
Autobusy wyposażone są m.in. w monitoring, bogaty system informacji pasażerskiej z licznymi monitorami wewnątrz pojazdu oraz porty USB do ładowania smartfonów. Mercedesy Citaro posiadają również tzw. moduł rekuperacyjny, w którym magazynowana jest energia odzyskiwana podczas hamowania, co wpływa na mniejsze zużycie paliwa, a tym samym mniejszą emisje dwutlenku węgla.