MPK oficjalnie odebrało w niedzielę klucze do 50 przegubowych autobusów Mercedes-Benz Citaro. Nowe pojazdy zastąpią we flocie przewoźnika wysłużone Volvo.

O tym, że wrocławskie MPK kupiło 50 przegubowych autobusów Mercedes-Benz Citaro II informowaliśmy w marcu. Kontrakt zawarty ze spółką EvoBus Polska opiewał na 97 mln złotych, a 54 mln zł z tej kwoty to dofinansowanie unijne. Teraz nowe pojazdy oficjalnie trafiły w ręce przewoźnika i zaczną wozić pasażerów.

https://www.facebook.com/mpkwroc/posts/2627965960598889?__xts__[0]=68.ARAcsIc7tZpObWIUYpuGq932OgvrvvkYnt–ut6LaNNkixBRoMqQ1ab0TTdHXUuW667YbYsVeOfWbSfizAyOU2nCWdLtWkbewIEDiZkqV1W0MJbzeVL3ztIGrpXqDq6JV-esb_1GnnnOtDqsLpff7MQlERkunpbpqBTeVDr_OL1RjfFUCj54HF3l4sQfUW7gXxKZfhSW2t7RKlpJDRAqkJ933aUsZeuitc4SbLbPC9UNnQJEOArl9XMvbA65NAxUeAUIgyE4tYSwwef2hk46tzl3hmkVbuhSL18S-MsTBVLOF4SP_YhKgDzmRBP0Rr7oAao3zrn08wqE93Q5K_v0Lp-rtA&__tn__=-R

Nowe wozy zastąpią 50 wysłużonych autobusów Volvo.

Ekologicznie i komfortowe

Autobusy Mercedes-Benz Citaro, które właśnie trafiły do MPK, posiadają wiele udogodnień, zarówno dla kierowcy jak i pasażera. Kabina kierowcy jest zabudowana, w pełni klimatyzowana. Kierowca ma do dyspozycji fotel wentylowany i podgrzewany oraz lodówkę.

Nowe, niskopodłogowe pojazdy o długości 18 metrów są wyposażone w klimatyzację, bardzo bogaty system informacji pasażerskiej z licznymi monitorami wewnątrz pojazdu, kasowniki z funkcją biletomatu i płacenia kartą, a także porty USB do ładowania smartfonów.

Model Mercedes-Benz Citaro ze swoim komfortem i bezpieczeństwem z jednej strony i doskonałymi właściwościami użytkowania z drugiej, odpowiada na wymagania zarówno pasażerów, jak i operatora pojazdów – podkreśla Artur Konarski, Prezes Zarządu EvoBus Polska.

Nowe pojazdy są również ekologiczne. Spełniają najsurowszą normę spalania Euro 6 i wydzielają o 86% mniej cząstek stałych (PM), które odpowiadają za powstawanie szkodliwych dla zdrowia sadz i o 86% mniej tlenków azotu do powietrza, niż starsze autobusy Volvo.

Mercedesy Citaro posiadają również tzw. moduł rekuperacyjny, w którym magazynowana jest energia odzyskiwana podczas hamowania, co wpływa na mniejsze zużycie paliwa, a tym samym mniejsze emisje dwutlenku węgla.

Foto główne: MPK Wrocław