Urodzona w 1987 roku w Doniecku na Ukrainie, absolwentka Wydziału Ceramiki i Szkła Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu oraz Narodowej Akademii Sztuk Pięknych we Lwowie. Wzięła udział w ponad 100 wystawach zbiorowych oraz zrealizowała 14 wystaw indywidualnych.

Laureatka m.in.: I miejsca VII BICMA Biennal Internacional de Ceràmica de Marratxí, Hiszpania, (2018); I miejsca w kategorii „Those to come” w V Międzynarodowym Konkursie „Ceramica Multiplex”, Muzeum Miejskie miasta Varazdin, Chorwacja, (2016); nagroda I stopnia Prezydenta Miasta Kielce za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej oraz upowszechniania i ochrony kultury, (2015). Finalistka międzynarodowych konkursów, m.in.: „Taiwan Ceramic Biennale”, New Taipei City Yingge Ceramics Museum, (2016); „36 Concurs Internacional de Ceràmica CICA2016”, Museu de Ceramica, Alcora, Hiszpania, (2016); „Latvian International Ceramic Biennale/Martinsons Award”, Daugavpils Mark Rothko Art Centre, (2016). 

W 2018 roku została wybrana na programy rezydencyjne w New Taipei Yingge Ceramics Museum na Tajwanie i Clayarch Gimhae Ceramics Museum w Korei Południowej. Od 2017 roku jest członkiem Międzynarodowej Akademii Ceramiki IAC.

Janina Myronova o swojej twórczości

Moi bohaterowie mają specyficzną, zniekształconą perspektywę ciała, „krzywość” tworzącą Janinkowy fizys. Formy są lekko toporne, pulchne, zakłócone anatomicznie, naznaczone akcentami, które dublują postacie lub hybrydyzują ich sylwetki. Każda rzeźba to inna osobowość, osobista historia, „powieść” graficzna zawierająca moje ulubione motywy: wizerunki rodzinnych relacji, rodzica i dziecka, partnerów, zwierząt domowych, drzew. „Porysowuję” na nich też emocje, z subtelnym ukłonem w stronę humoru. Obecne są: zdziwienie, gniew, strach, jak i radość. Na emocjonalne nacechowanie figur ma wpływ także kolorystyka pokrywająca moje rzeźby, definiująca bohaterów i nasycająca ich osobiste historie umieszczone na ciele i ubraniu. Podkreślam ich koloryt stosując w tle czarno-białe rysunki, które stanowią drugi plan moich opowieści.