Układ odpornościowy jest bardzo ważnym elementem organizmu. Jego głównym zadaniem jest ochranianie ustroju przed szkodliwym działaniem patogenów, takich jak wirusy czy bakterie. Budowanie sprawnych mechanizmów obronnych układu immunologicznego jest długotrwałym procesem, dlatego szczególną grupą osób, narażonych na częste infekcje są dzieci. Aby ich odporność miała szansę prawidłowo się rozwijać, warto dowiedzieć się, jakie witaminy są w stanie usprawnić jego działanie.

Co warto wiedzieć o odporności dziecka?

Odporność dziecka po narodzinach nie jest do końca wykształcona. W życiu płodowym, niemowlęta rozwijają się w bezpiecznych warunkach, a po narodzinach chronią je przeciwciała uzyskane od matki. Niemniej jednak, poziom przeciwciał niezbędnych do ochrony ustroju przed patogenami spada tuż po porodzie, dlatego podatność na rozwój infekcji w dzieciństwie jest bardzo często spotykany. Niedojrzały układ immunologiczny, poprzez kontakt z patogenami uczy się ochraniać ustrój przed ich kolejnym atakiem. Aby pomóc odporności malucha kształtować się w prawidłowy sposób warto wdrożyć do codziennej diety niezbędne do tego procesu witaminy i minerały dla dzieci z wapteka.pl

Witamina D – niezbędna substancja w trosce o odporność!

Jedną z najważniejszych witamin biorących udział w procesie kształtowania się odporności jest witamina D. W okresie wiosenno-jesiennym, dzięki działaniu promieni słonecznych organizm jest w stanie syntetyzować ją samoistnie, niemniej jednak podczas jesieni i zimy konieczne jest jej dostarczanie w postaci wysokiej jakości suplementu diety, na przykład z internetowej apteki wapteka.pl. Dostarczanie do ustroju witaminy D wpływa na aktywację najważniejszych mechanizmów obronnych. Substancja ma bardzo duży wpływ na kształtowanie się odporności u dzieci, dlatego warto włączyć jej suplementacje w okresie dzieciństwa.

Kształtowanie odporności, a witamina A

Witamina A, inaczej nazywana retinolem jest niezbędna w diecie dziecka w celu pobudzenia do wytężonej pracy układu immunologicznego. Jej główną właściwością jest usprawnienie procesu wytwarzania ciał odpornościowych, dzięki czemu organizm malucha ma szansę skuteczniej bronić się przez nawracającymi infekcjami, w szczególności dróg oddechowych. Duże ilości witaminy A znajdują się tłustych rybach, jajkach kurzych, mleku, wątróbce oraz zielonych warzywach, dlatego warto włączyć te składniki pokarmowe do diety dziecka. Zdrowy jadłospis jest kluczowym elementem, który pozwala na sprawne budowanie odporności. 

Kwas askorbinowy – niezawodny sposób na odporność!

Witamina C, czyli inaczej kwas askorbinowy jest doskonałą substancją, która wzmacnia odporność maluchów. Jej główną właściwością jest zwiększanie liczby istniejących, białych krwinek, co pozwala na lepsze ochranianie ustroju przed wnikającymi wirusami oraz bakteriami. Dodatkowo, witamina C jest bardzo silnie działającym przeciwutleniaczem, dzięki czemu jej regularne dostarczanie pozwala likwidować namnażające się wolne rodniki.

Mimo że układ immunologiczny dziecka nie jest w pełni wykształcony warto wspierać go, poprzez zdrową dietę i suplementowanie najważniejszych witamin. Wzmacnianie odporności pozwala ochraniać najmłodszych przed uciążliwymi infekcjami, spowodowanymi wnikaniem i namnażaniem się wirusów i bakterii.

Artykuł sponsorowany