FreshMail.pl

Będzie nowe torowisko. Kiedy rusza remont Hubskiej? [AKTUALIZACJA]

884
2
Podziel się:

Nowe torowisko tramwajowe i przystanki, oświetlenie, chodniki i ścieżki rowerowe, a także całkowita wymiana starej brukowej nawierzchni – takie zmiany czekają ulicę Hubską na odcinku od Glinianej do Dyrekcyjnej. Z powodu remontu fragment ulicy zostanie w całości zamknięty dla samochodów od weekendu 21-22 października. Zgodnie z planem przebudowa zakończy się nie wcześniej niż we wrześniu 2018 roku.

remont Hubskiej 2017

Fot. Wizualizacja Wrocławskie Inwestycje

Głównym zadaniem będzie budowa nowego torowiska, które połączy się z istniejącą siecią tramwajową. Będzie ono prowadzić od ulicy Glinianej i dalej pod wiaduktem kolejowym aż do ulicy Pułaskiego. Tym samym mieszkańcy Tarnogaju i innych pobliskich osiedli zyskają czwartą – oprócz 8, 31 i 32 – linię tramwajową. Przebieg trasy ustali w przyszłym roku Wydział Transportu Urzędu Miejskiego.

Nowe torowisko na ulicy Hubskiej jest bardzo potrzebne z punktu widzenia komunikacji tramwajowej dla całego południa Wrocławia. Obecnie trzy gałęzie (Ślężna, Gaj i Tarnogaj) korzystają z jednego wąskiego przesmyka, czyli ulicy Borowskiej tuż obok dworca PKS. Alternatywa w postaci torowisko na Hubskiej pozwoli na pozbycie się wielu sytuacji awaryjnych i na uniknięcie korków tramwajowych. Dzięki niemu lepiej będzie można też wykorzystać istniejące tory na ulicy Pułaskiego i Małachowskiego-Piłsudskiego.

Dla kierowców remont Hubskiej oznacza wymianę będącej w koszmarnym stanie kostki brukowej na nową nawierzchnie bitumiczną. Przebudowa obejmie dwa kluczowe skrzyżowania: z ulicą Glinianą oraz ulicą Dyrekcyjną.

Piesi i pasażerowie komunikacji miejskiej zyskają odnowione chodniki, nowe oświetlenie i bezpieczniejsze przystanki wiedeńskie, które powstaną przy skrzyżowaniu z ulicą Dawida. Oprócz pasów ruchu dla pojazdów zostaną wytyczone także ścieżki rowerowe.

Remont północnego fragmentu ulicy Hubskiej będzie kosztował ponad 35,3 milionów złotych. Inwestycję finansują wspólnie Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji (8,8 mln zł) oraz gmina Wrocław (26,5 mln zł). Dobrą informacją jest to, że 75 procent wkładu miasta będzie dofinansowane ze środków Unii Europejskiej.

remont hubskiej 2017

Fot. Maciej Leśnik

Ile będzie trwał remont Hubskiej?

Przedstawiciele gminy Wrocław oraz MPWiK podpisali 25 sierpnia umowę z polsko-hiszpańskim konsorcjum Balzola. Na jej podstawie wykonawca powinien zrealizować przebudowę do września przyszłego roku.

– Terminy umowne oczywiście obowiązują, ale do tego dochodzą pewne formalne czynności, dlatego wolę mówić, że remont zostanie sfinalizowany do końca 2018 roku – zastrzega Marek Szempliński, rzecznik spółki Wrocławskie Inwestycje.

Remont Hubskiej. Zmiany dla kierowców i pasażerów

W związku z zamknięciem ulicy Hubskiej, wyznaczono objazdy ul. Gajową i Glinianą. Przy skrzyżowaniu ulicy Gajowej i Dyrekcyjna stanie sygnalizacja świetlna. Dojazd do posesji przy ulicy Hubskiej będzie zapewniony od strony ulicy Dyrekcyjnej w ruchu jednokierunkowym.

Wiadomo, że przejezdne pozostaną póki co oba newralgiczne skrzyżowania – z ulicą Glinianą oraz z ulicą Dyrekcyjną i Suchą. Ich przebudowa zajmie około 3 miesiące i ma ruszyć dopiero podczas przyszłorocznych wakacji, tak aby utrudnienia w ruchu były jak najmniejsze. Prawdopodobnie wtedy remontowana będzie także jezdnia pod wiaduktem między ulicą Dyrekcyjną a Małachowskiego.

remont hubskiej 2017

Fot. Maciej Leśnik

Zmienioną trasą będą również kursować autobusy komunikacji miejskiej. Dotyczy to linii 110, 125, 325, 900L, 900P i 910. W obu kierunkach pojadą one między ulicą Suchą i Hubską przez ulicę Glinianą i Gajową.

Obecny przystanek autobusowy „Hubska” zlokalizowany przy ulicy Hubskiej pomiędzy ulicą Boczną i Glinianą zostanie przeniesiony w rejon skrzyżowania ulicy Gajowej z ulicą Dawida.

Remont Hubskiej

Remont Hubskiej 2017. Grafika: MPK Wrocław

Podziel się:
  • ao

    A od kiedy na Tarnogaj jeździ 31 i 32?

  • Maciej Leśnik

    Dzień dobry, w artykule nie jest napisane, że linia 31 i 32 jeździ na Tarnogaj. Miałem na myśli osiedle, a nie przystanek końcowy. Fakt, że wspomniane linie kończą bieg na pętli Gaj a nie Tarnogaj, nie oznacza przecież, że mieszkańcy Tarnogaju z nich nie korzystają. Chodzi o cel inwestycji: jest nim zwiększenie liczby alternatywnych połączeń dla osiedli położonych na południu Wrocławia, w tym Tarnogaju.

    pozdrawiam serdecznie,
    Maciej Leśnik, autor artykułu

Udostępnienia

Zapisz się na cotygodniowy newsletter

Raz w tygodniu dostaniesz na swoją skrzynkę najlepsze artykuły z serwisu

FreshMail.pl