Linia kolejowa nr 276 na trasie Wrocław – Międzylesie będzie modernizowana. PKP Polskie Linie Kolejowe wydadzą na ten cel 25 milionów złotych.

Szynobus

Aktualnie trwają prace na odcinku pomiędzy Kłodzkiem Głównym a Międzylesiem. Z ich powodu odcinek był zamknięty przez ponad miesiąc. Przewoźnik wprowadził w tym miejscu autobusową komunikację zastępczą. Obecnie modernizowane są odcinki pomiędzy miejscowościami Kłodzko Nowe – Gorzanów i Bystrzyca – Domaszków. W kilku miejscach prowadzona jest gruntowna naprawa torów wraz z wymianą szyn czy podkładów. Celem jest przywrócenie górnej granicy prędkości pociągów na poziomie 80 kilometrów na godzinę. Wartość robót wynosi 4,8 miliona złotych brutto a generalnym wykonawcą jest firma SKANSKA.

W planach jest też przebudowa torów na stacji Kłodzko – Miasto. Ma ona doprowadzić do sytuacji, w której pociągi będą mogły tutaj rozpoczynać i kończyć trasę. Jak na razie Kłodzko – Miasto jest tylko stacją przelotową. Projekt budowy ma powstać do końca roku. Do tego czasu planowane jest także pozyskanie niezbędnych decyzji i opinii, które pozwolą na rozpoczęcie robót. W tym momencie trwa ocena ofert złożonych na wykonanie prac projektowych.

Od czerwca do października planowany jest również remont toru nr 1 na odcinku pomiędzy Strzelinem a Bardem. Odcinek ma długość 46 kilometrów. Zostaną tam wymienione między innymi szyny i podkłady. PLK zamierza naprawić również nawierzchnię na 17 przejazdach kolejowych. Ma być to ukłon w stronę kierowców.

Prace na jednotorowym odcinku między Kamieńcem Ząbkowickim a Strzelinem będą przeprowadzone w okresie wakacyjnym. Zakończą się do 3 września. Ich celem jest, podobnie jak wcześniej, zniesienie ograniczeń prędkości na trasie. Po remoncie pociągi pojadą tam z prędkością 100 kilometrów na godzinę. Koszt modernizacji wyniesie 20,6 milionów złotych brutto. Wykonawcą jest Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom.

Aktualne prace to kolejne działania PKP PLK S.A. mające na celu poprawę stanu sieci kolejowej na Dolnym Śląsku. Cała inwestycja jest zakrojona na szeroką skalę i zajmie kilka lat. Pochłonie też kolosalne środki. Od 2015 do końca 2016 przeznaczono na ten cel ponad 600 milionów złotych.

Sławomir Czarnecki