W poniedziałek, 16 kwietnia zadebiutuje na NewConnect – The Dust – studio deweloperskie, dostarczające rozwiązań w obszarze advergamingu oraz producent gier mobilnych. Wrocławska spółka gamingowa wyróżnia się nie tylko strukturą przychodów, ale również dużą dynamiką wzrostu wyników finansowych w ujęciu rocznym.

Zespół developerów z The Dust specjalizuje się w produkcji gier na urządzenia mobilne w dwóch modelach: produkcji reklamowych na zlecenie (tzw. advergaming) oraz własnych, dostępnych w modelu F2P (free-to-play). Spółka rozwija swoje kompetencje w obszarze nowych technologii, w ostatnim czasie zwiększyła zatrudnienie i stale wzmacnia swoją pozycję na rynku. Realizacje studia zdobyły też wyróżnienia w prestiżowych konkursach jak: Golden Arrow, Mobile Trends Awards czy Kreatura.

Dobre wyniki efektem zainteresowania rynkiem nowych technologii

W 2017 r. w ujęciu r/r, spółka odnotowała wzrost przychodów netto ze sprzedaży o 113%, jej zysk operacyjny wyniósł 240 tys. zł, a EBITDA 255 tys. zł. Zysk netto liczył 231 tys. złotych, a wartość sumy bilansowej wzrosła o 262%. The Dust dobre wyniki tłumaczy rosnącym zainteresowaniem rynkiem nowych technologii, w tym VR (virtual reality) i AR (augmented reality).

– Cieszy nas ten trend, bowiem pokrywa się z przyjętą przez nas strategią. Zakładamy dalszy, dynamiczny rozwój produkcji własnych oraz utrzymanie pozycji lidera advergamingu w Polsce – zapowiada Jakub Wolff, CEO The Dust (Grupa Me & My Friends).

27 lat temu ruszyła giełda

Debiut The Dust na NewConnect odbędzie się właśnie w poniedziałek 16 kwietnia. Decyzją Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. będzie to pierwszy dzień notowania 735 000 akcji serii B i 145 000 akcji serii C tej spółki. Akcje będą notowane pod nazwą skróconą „THEDUST” i oznaczeniem „THD”.

To także ważna data dla Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, bowiem w tym samym dniu – 16 kwietnia 1991 roku odbyła się pierwsza, historyczna sesja notowań, podczas której zadebiutowało 5 spółek.