O zaletach, jakie przynosi klientom korzystanie z usług banku działającego globalnie, a także o kompleksowym doradztwie inwestycyjnym, nietypowych rozwiązaniach walutowych i najnowszych trendach w bankowości elektronicznej rozmawiamy z Tomaszem Szybowskim, Regionalnym Dyrektorem Segmentu Klientów Zamożnych Citi Handlowy we Wrocławiu.

Citi Handlowy właśnie przeniósł się do nowej siedziby we Wrocławiu. Co ta zmiana oznacza dla wrocławskich klientów? Jakie nowe udogodnienia na nich czekają?

Od 1 października zapraszamy klientów do nowego oddziału Citigold w biurowcu Retro Office House, który wyróżnia się modernistycznym stylem nawiązującym do lat 20. XX wieku. Twórcy projektu zadbali o szczegóły wykończenia – zaokrąglone narożniki, gięte po łuku szkło i wewnętrzne patio ze zdobieniami. To wszystko doskonale współgra z otoczeniem, a jednocześnie nadaje budynkowi niepowtarzalnego charakteru.

Wnętrze odbiega wystrojem od klasycznego biura poprzez połączenie metalu i drewna, co tworzy przyjazny i komfortowy klimat do rozmów o biznesie. Indywidualne pokoje spotkań dla zachowania prywatności oraz specjalnie dedykowane miejsca parkingowe w podziemiach budynku zostały zaprojektowane w najwyższym standardzie. To naprawdę dobre miejsce do rozmowy.

Wasz bank działa lokalnie we Wrocławiu, ale dzięki wsparciu dużej, międzynarodowej sieci ma globalną perspektywę. Jakie korzyści z tego płyną? Czy wrocławscy klienci mogą liczyć na globalne przywileje i rozwiązania?

Jako globalny bank jesteśmy znani z rozwiązań, które ułatwiają zarządzanie finansami na całym świecie. Z tej bogatej oferty rozwiązań nasi doradcy tworzą indywidualne rekomendacje. W Citi Handlowy naszych klientów Citigold wspiera w zarządzaniu codziennymi finansami doświadczony osobisty opiekun oraz zespół profesjonalnych ekspertów.

Oferujemy konsultacje ze specjalistami w zakresie doradztwa podatkowego i art bankingu czy doradztwo inwestycyjne na akcjach spółek notowanych na rynkach zagranicznych. W ramach serwisu Indywidualnej Obsługi Maklerskiej oferowanej przez Dom Maklerski Banku Handlowego S.A., klienci mogą skorzystać z kompleksowej oferty produktów i usług rynku kapitałowego, w tym z usługi doradztwa inwestycyjnego na rynku akcji zagranicznych ponad 20 światowych giełd.

Karta debetowa World Elite™ Debit MasterCard® umożliwia dostęp do programu korzyści Citi Specials, w ramach którego klienci Citigold Private Client zyskują ekskluzywne usługi i oferty partnerów, dostępne tylko dla tych klientów. To karta Priority Pass z nielimitowaną liczbą wejść do saloników executive lounge na ponad 1 300 lotniskach całego świata, bezpłatne ubezpieczenie podróżne, obsługa concierge czy wsparcie w przypadku utraty karty.

W Polsce z każdym rokiem przybywa osób zamożnych. Z raportu firmy doradczej KPMG wynika, że liczba dobrze zarabiających Polaków (czyli zarabiających miesięcznie powyżej 7,1 tys. złotych brutto) w 2017 roku przekroczyła 1,1 mln. Rośnie również liczba polskich HNWI, czyli osób których majątek netto wart jest więcej niż 1 mln dolarów. Jaką ofertę dla takich osób ma Citi Handlowy?

Bez względu na to, czy nasz klient jest podróżnikiem, czy obywatelem świata – dzięki globalnej obecności Citi, bankowość przestaje mieć granice. Nieważne, czy podróżuje służbowo, czy wyjeżdża na wakacje, przeprowadza się za granicę, czy chce inwestować na światowych rynkach – zawsze jest klientem Citigold.

Jeśli nasz klient przeprowadza się za granicę, dzięki usłudze Citibank Global Transfers może zlecać i otrzymywać natychmiastowe przelewy między kontem w Citi Handlowy w Polsce, a kontami Citi w wybranych krajach na świecie.

Jeśli chce inwestować na rynkach zagranicznych – zasługuje na bank, który będzie posiadał globalne możliwości. Z nami może inwestować za pośrednictwem wielu funduszy inwestycyjnych, korzystać z darmowych kont walutowych czy negocjować kursy wymiany walut.

To także dostęp do jednej z najbogatszych na polskim rynku oferty funduszy zagranicznych. Dodatkowo oferujemy profesjonalne wsparcie przy podejmowaniu decyzji, dzięki usłudze doradztwa inwestycyjnego.

Skoro jesteśmy przy inwestycjach, załóżmy, że przychodzę do Państwa ze sporym kapitałem, który chcę zainwestować. Co dzieje się dalej?

Usługa doradztwa zapewnia profesjonalne wsparcie w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Jest idealnym rozwiązaniem, jeżeli klientowi brakuje czasu na analizę sytuacji rynkowej oraz instrumentów finansowych i chce otrzymywać rekomendacje inwestycyjne, które będą uwzględniały jego cele, skłonność do podejmowania ryzyka oraz obecną sytuację rynkową.

Dyrektor inwestycyjny współpracuje z osobistym opiekunem klienta, aby poznać i zrozumieć cele finansowe. Korzystając z wieloletniego doświadczenia i znajomości rynku, wypracowuje wspólnie z klientem indywidualną strategię inwestycyjną.

Korzystamy także z ekspertyzy zespołu Biura Doradztwa Inwestycyjnego – to eksperci posiadający bogate, wieloletnie doświadczenie w zakresie inwestycji na rynkach kapitałowych, m.in. posiadający licencję Doradcy Inwestycyjnego, Maklera Papierów Wartościowych bądź prestiżowy certyfikat CFA. Z kolei ekspert ds. rynków walutowych zajmuje się bieżącą analizą rynku walutowego i zachowań kursów walut. Menedżer ds. rozwiązań ubezpieczeniowych zbada nasz potrzeby w zakresie budowania kapitału i zabezpieczenia przyszłość. Na tej podstawie przedstawi rozwiązania inwestycyjne i ubezpieczeniowe, na przykład te związane z sukcesją majątkową.

W ramach usługi klient ma możliwość bezpośredniego spotkania w oddziale we Wrocławiu i konsultacji z każdym z ekspertów.

Wspomniał Pan o wymianie walut. Jakie dokładnie rozwiązania walutowe możecie zaproponować swoim klientom?

Rdzeniem naszej oferty są aktualizowane w czasie rzeczywistym, przez całą dobę, kursy wymiany walut, pobierane bezpośrednio z rynku międzybankowego. Taki system jest standardową funkcjonalnością w ramach każdego konta osobistego w Citi Handlowy. Oferujemy dodatkowo możliwość indywidualnego negocjowania kursów wymiany walut poprzez dedykowaną tylko w tym celu linię telefoniczną. Przyjmujemy także zlecenia do automatycznej wymiany waluty w przypadku osiągnięcia oczekiwanego kursu na rynku.

Podsumowaniem oferty walutowej są unikatowe na rynku inwestycje dwuwalutowe, dla walut takich jak USD, EUR, CHF, GBP i PLN. Oferujemy je inwestorom, którzy opierając się na swoim doświadczeniu i znajomości mechanizmów rynku walutowego, chcą w krótkim czasie uzyskać atrakcyjną stopę zwrotu z inwestycji, w zamian za akceptację ryzyka walutowego. W obsłudze inwestycji wsparciem służy nasz ekspert ds. rynków walutowych.

Dziś, by założyć konto i potem z niego korzystać, wizyta w placówce bankowej przestaje być koniecznością. Wystarczy komputer z dostępem do internetu. Co oferujecie swoim klientom, jeśli chodzi o bankowość elektroniczną?

Nasza bankowość elektroniczna to już bardzo rozbudowane, ale i przyjazne użytkownikowi centrum zarządzania swoimi finansami. Bardzo łatwo dostępne – system bankowości internetowej Citibank Online zbudowany został w oparciu o technologię RWD – dostosowuje się do wyświetlaczy komputerów, smartfonów i tabletów. Serwis pozwala klientom na pełną personalizację. To użytkownicy decydują, jak ma wyglądać układ zakładek, jak ma wyglądać ich pierwszy ekran, tuż po zalogowaniu.

Do czego klienci mają dostęp w ramach Citibank Online?

Do wszystkich typów kont, w tym bezpłatnych kont walutowych, pod które przełączamy kartę jednym kliknięciem; do przelewów ekspresowych wykonywanych właściwie w czasie rzeczywistym. To możliwości podłączania karty pod mobilne płatności Google Pay oraz panel inwestycyjny z dostępem do zagranicznych giełd.

Ale nie tylko klienci czerpią z nowoczesnych rozwiązań. Technologia pomaga także doradcom. Dla przykładu, w Citi Handlowy korzystamy z aplikacji CitiPlanner, która pozwala nam na tworzenie rekomendowanego portfela z podziałem na klasy aktywów, z uwzględnieniem horyzontu czasowego i apetytu klienta na ryzyko. Dzięki temu klient otrzymuje rekomendacje inwestycyjne uwzględniające jego cele oraz obecną sytuację rynkową. Co ważne – rekomendacje otrzymuje „od ręki”, po rozmowie z doradcą.

Różne badania wskazują, że już za kilka lat to bankowa aplikacja mobilna będzie głównym kanałem dostępu do banku, a za jej pośrednictwem będzie można nie tylko zlecić przelew, ale też m.in. zrobić zakupy czy zamówić jedzenie. Jak wygląda wasza oferta, jeśli chodzi o bankowość mobilną?

Już teraz w ramach platformy Citi Specials – przygotowanej specjalnie dla wygody klientów – gromadzimy wszelkie benefity, z jakich może skorzystać klient. To bogata oferta zniżek u ponad 300 partnerów, oferty specjalne – ograniczone czasowo, ale wyjątkowe oraz wymiana punktów zbieranych na kartach w programie Mastercard Priceless Specials i innych programach lojalnościowych.

To program dla wszystkich posiadaczy kart Citi Handlowy – zarówno debetowych, jak i kredytowych, bez względu na typ posiadanej karty czy konta. To także niespodzianki – przedsprzedaże biletów na koncerty – ostatnio zespołu Metallica, premiery teatralne czy wydarzenia jak choćby trening z Ewą Chodakowską.

Najlepsze rabaty i oferty na platformie klientowi może pomóc znaleźć chatbot wbudowany w Facebook Messengera. To mechanizm, który ma umożliwić na szybkie i precyzyjne odnalezienie oferty rabatowej – np. danej marki, w danej lokalizacji czy w danej kategorii. To wykorzystanie aplikacji, która dla wielu naszych klientów jest już podstawowym kanałem komunikacji z bankiem. Dzięki temu można nas znaleźć w dowolnym czasie i praktycznie wszędzie – czy to online, czy w oddziale we Wrocławiu przy ul. Piłsudskiego. Serdecznie zapraszamy do naszej nowej siedziby.